Plateanmeldelse: Geir Arne Hansen – Husker du meg (2015)

Da var endelig Geir Arne Hansen igjen kommet ut med en ny CD. Denne gangen har den fått tittelen «Husker du meg», og selvfølgelig husker vi deg, Geir Arne.

Dette er atter en gang en meget solid produksjon fra Skiensmannen. Denne gangen har han fått en flott og god hjelp fra, ikke mindre enn Steinar Storm Kristiansen (kjent fra «Gutta fra Scandinavia»). Plata inneholder 12 flotte spor som alle er skrevet av ham selv. Geir Arne er meget produktiv og det aller meste som kommer derfra inneholder flotte melodier og ikke minst mange ettertenksomme tekster. Dette er en plate som ikke kan sies annet enn å være hans beste produksjon til nå.

Denne plata spenner som vanlig innom alt fra dansebandsjangeren til country og rolige ballader. Av de 12 sporene som finnes på plata er det bare godlåter, og det er vanskelig å kunne plukke ut noen favoritt. For oss har det siste sporet «En tapper perle» fått en spesiell betydning som bringer fram en tåre i øyekroken og er en av mange utrulig flotte sanger. Det finnes videre flere meget flotte swingbare låter som bringer fram gleden slik som i «Den fineste dama».  Den siste vi ønsker å trekke fram er en sang med en alvorlig tekst «Til barnets beste». Disse melodiene viser det store spranget i hans produksjon, med flotte tekster med mening som er flotte å høre på.

Han har truffet meget godt også denne gang med en blanding av melodier som gir noe til de aller fleste.

Har du ikke allerede skaffet deg denne plata, er det bare å ta kontakt med Geir Arne Hansen så fort som mulig, for dette er en plate man skal lete lenge etter i kvalitet. Etter sigende skal han ha mange tekster som ligger i skuffen og bare venter på det rette øyeblikket til å komme frem i dagens lys. Vi venter allerede på flere flotte tekster.

Karakter: 6

Anmeldt av Mette Irene og Vegard Rasch-Fjeld